山田 浩|教員紹介

yamada2.jpg

所属学部

商学部

教員職位 准教授
取得学位

修士(人間・環境学)(2009(H21).3 京都大学)

博士(人間・環境学)(2021(R3).3 京都大学)

専攻・専門分野 英語教育、教員養成
メッセージ

みなさんが充実した大学生活を送ることを応援します。

担当授業科目

TOEFL英語、英語、英語Ⅰ・Ⅱ、英語科指導法、ゼミⅠ、専門ゼミ

略歴

2007年 京都大学教育学部教育科学科 卒業
2009年 京都大学大学院人間・環境学研究科共生人間学専攻(外国語教育論講座)修士課程 修了
2009年-2014年 北海道えりも高等学校 教諭
2014年-2018年 北海道登別明日中等教育学校 教諭
2018年-2020年 高千穂大学商学部 助教
2020年-現在 高千穂大学商学部 准教授(博士[人間・環境学]2021年3月 京都大学)

業績(著作、研究テーマ等)

・Maswana, S, & Yamada, H. (2021). Vocabulary and move analysis of high school essays from an EAP writing perspective. The Journal of Asia TEFL, 18(3), 891-903.
・Yamada, H. (2021). An implementation of project-based learning in an EFL context: Japanese students’ and teachers’ perceptions regarding team learning. TESOL Journal, 12(1), 1-16.
・Yamada, H, & Maswana, S. (2019). ESP in primary and secondary education. In H. Terauchi, J. Noguchi, & A. Tajino (Eds), Towards a new paradigm for English language teaching: English for specific purposes in Asia and beyond (pp.141-151). Oxford: Routledge.
・Yamada, H. (2018). Exploring the effects of metacognitive strategies on vocabulary learning of Japanese junior high school students. The Journal of Asia TEFL, 15(4), 931-944.
・Yamada, H. (2018). Presentation projects with MAP Grammar. In A. Tajino (Ed.), A new approach to English pedagogical grammar: The order of meanings (pp. 222-229). Abingdon, Oxon: Routledge.

所属学会など

所属学会
・大学英語教育学会
・全国英語教育学会
・北海道英語教育学会

高千穂大学 入試課

〒168-8508 東京都杉並区大宮2丁目19-1

フリーダイヤル TEL 0120-012-816

Copyright© Takachiho University. All rights reserved.