• Facebook
  • twitter
  • YouTube
  • Instagram

MENU

山田 浩|教員紹介

yamada2.jpg

所属学部

商学部

教員職位 准教授
専攻・専門分野 -
メッセージ

-

担当授業科目

英語Ⅰ/Ⅱ、ゼミⅠ、専門ゼミ

略歴

2007年 京都大学教育学部教育科学科 卒業
2009年 京都大学大学院人間・環境学研究科共生人間学専攻(外国語教育論講座)修士課程 修了
2009年-2014年 北海道えりも高等学校 教諭
2014年-2018年 北海道登別明日中等教育学校 教諭
2018年-現在 高千穂大学商学部 助教

著作、研究テーマ等

・Yamada, H. (2019). Applications of meaning-order approach to pedagogical grammar to English education in Japan: Toward the collaboration of English and Japanese education. JAAL in JACET Proceedings, 1, 1-7.
・Yamada, H. (2018). Exploring the effects of metacognitive strategies on vocabulary learning of Japanese junior high school students. The Journal of Asia TEFL, 15(4), 931-944.
・Yamada, H. (2018). Presentation projects with MAP Grammar. In A. Tajino (Ed.), A new approach to English pedagogical grammar: The order of meanings (pp. 222-229). Abingdon, Oxon: Routledge.
・山田浩. (2014). 小規模中高一貫校における「CAN-DOリスト」の開発. Annual Review of English Language Education in Japan, 25, 317-330.
・Yamada, H. (2014). Pair-work in the classroom: With focus on its effects on vocabulary learning. HELES Journal, 13, 21-30.
・Yamada, H. (2009). Japanese EFL learners' vocabulary learning strategies from the perspective of word frequency. JACET Journal, 49, 43-56.

所属学会など

英語で自分の可能性を広げよう

高千穂大学 入試課

〒168-8508 東京都杉並区大宮2丁目19-1

フリーダイヤル TEL 0120-012-816

Copyright© Takachiho University. All rights reserved.